Verkstad
Lack & plåt
Vad händer om jag krockar?
Vad händer om jag krockar med bilen, vem tar hand om plåtskadorna och hur fungerar försäkringen? Frågorna är många. Är du kund hos Börjessons Bil kan du dock vara helt lugn. Vi hjälper dig genom allt. Även vid glas-, brand-, stöldskador, lack och rostskyddsgaranti. På våra skadeverkstäder har vi välutbildade skadereparatörer som garanterar väl utförda reparationer.
Att tänka på vid kollision och inlämning av bil
- Ett tips är att alltid ha en skadeanmälan för motorfordon i bilen.
- Fyll i anmälan gemensamt med den som Du krockat med. (se PDF nedan)
- Behåll var sitt exemplar av anmälan.
- Fyll sedan i händelseförloppet var för sig.
- Kontakta försäkringsbolaget för att anmäla skadan.
- När det gäller olyckor med klövvilt, måste en polisanmälan göras innan vi kan åtgärda skadan.
- Parkeringsskador (okänd motpart) ska alltid polisanmälas och besiktas av försäkringsbolag eller
skadeverkstaden innan reparation. - Boka tid för skadebesiktning online eller kontakta oss.
- Ta med eventuell radiokod. Vi kan behöva bryta strömmen i bilen i samband med skadereparation.
- För att uppnå bästa kvalitet bör bilen vara tvättad vid reparationstillfället.
- Töm bilen från lösa värdesaker som GPS mp3 spelare mm och bilens bagage vid skador bak.
- Hylsa till fälglås
Skadereperation hos Börjessons steg för steg
1Vid skada på bilen
När väl olyckan varit framme. Kontakta ditt försäkringsbolag, sedan hjälper vi dig med utbildad personal som ger både dig och din bil god service.
2Boka skadebesiktning
Boka in dig hos närmaste Börjessons skadeverkstad. Du gör det online i vissa orter eller så kontaktar du oss via telefon. Oavsett, vi hjälper dig.
3Lämna in bilen
Lämna in bilen på överenskommen tid och gå igenom vad som har hänt med våra specialutbildade skaderådgivare.
4Besiktning
Vi gör en besiktning och en uppskattning hur lång tid ditt ärende kommer att ta. Tiden kan självklart variera beroende på omfattningen av skadan.
5Få tillgång till hyrbil
Behöver du hyrbil under tiden din bil är på verkstad så löser vi det. Prata med din skadeverkstad eller vår hyrbilsansvarig på din anläggning.
6Reparation
Under reparationen håller skaderådgivaren kontakt med dig som kund om det skulle vara några tillkommande ärenden som kan förändra tidsplanen.
7Kvalitetskontroll
När bilen är klar genomför vi en kvalitetskontroll. Vi kontrollerar att allt är utfört enligt den specifikation vi fått godkänd av försäkringsbolaget.
8Hämta ut bilen
Välkommen och hämta tillbaka din bil. Lämna tillbaka eventuell hyrbil och kör sedan försiktigt på vägarna!
Meddelande skickat!
Tack för ditt meddelande! Vi återkopplar till dig inom 24 timmar. Adresser och telefonnummer till våra anläggningar finner du nedan. Ha en fortsatt fin dag!
Våra anläggningarKontakta oss
Har du en fråga, funderingar om en bil eller om bilköpet, kontakta oss så återkopplar vi till dig inom 24 timmar.